Goede doelen

Stichting Pur Sang ondersteunt goede doelen met een maatschappelijke relevantie. Ieder jaar wordt door middel van fundraise geld ingezameld voor een goed doel. Soms heel dichtbij naar aanleiding van persoonlijke verzoeken van partners uit het netwerk van de Stichting. Een ander jaar weer op basis van een ‘idols’-achtige competitie van bedrijven waar Stichting Pur Sang aan is gelieerd. Het goede doel waar Stichting Pur Sang zich vanaf 2014 met name voor inzet zijn projecten in Zuid-Afrika via Stichting Ashleigh’s Place South Africa.

Pur Sang Place

Stichting Ashleigh’s Place South Africa is een stichting die zich ten doel stelt om kansarme kinderen in Zuid-Afrika weer toekomst  te geven. In het township New Rest worden weeshuizen gerealiseerd voor kinderen variërend van de leeftijden tussen de vier en zestien jaar, waarbij geprobeerd wordt een gezinssituatie te creëren. Er wordt een ‘moeder’ aangesteld die verantwoordelijk is voor het tehuis. Op deze manier wordt niet alleen huiselijke geborgenheid aan de kinderen gegeven, maar ze krijgen ook de mogelijkheid om naar school te gaan en hiermee hun toekomst meer kans te geven.

Door inzet van Stichting Pur Sang is het Ashleigh’s Place gelukt om een tweede weeshuis in de township New Rest in Zuid-Afrika te sponsoren/adopteren om op die manier weeskinderen meer toekomst te kunnen geven. Dit tweede huis heeft de naam ‘Pur Sang Place’ gekregen.

Meer lezen kun je hier >>

Meer lezen kun je hier >>